Kulcsszerep vár a mohácsi híd építésénél Közép-Európa legnagyobb úszódarujára, a Clark Ádámra
Nagyon sokan sétálnak ki naponta Mohácson a Duna-partra azért is, hogy figyelemmel kísérjük a híd építését. Nem lehet nem észrevenni ilyenkor a szigeti oldalon horgonyzó hatalmas hajót, Közép-Európa legnagyobb úszódaruját, a Clark Ádámot, amire kulcsszerep vár az építkezésnél. A daru építését 1979-ben kezdték meg a budapesti Árpád híd kiszélesítéséhez. 1980. október 21-én bocsátották vízre, hivatalosan 1981 februárjában adták át..Nevét Clark Ádám tiszteletére viseli, aki a Lánchíd tervezője volt. A teherbírása akkor120 tonna volt, amit a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően először 1997-ben 150 tonnára, majd 2006-ban 200 tonnára emeltek.A csaknem hatvan méterhosszú, 20 méter széles hajót két dízelmotor hajtja, hatvanezer liter üzemanyagot képes tárolni, ami mintegy kétszáz üzemórára elegendő.A Clark Ádámot több Duna-híd építésénél használták már, így többek között a Mária...
- Hirdetés -