Hány Trabant fér a Belaz puttonyába? Érdekes számok a Guinness rekorder dömperről
Szerző: Bánffi Tibor BELAZ 75710 A történet még a Szovjetunióban, Minszkben kezdődött. Az első szovjet dömper a MAZ 525-ös kéttengelyes és az 530-as háromtengelyes típus volt. A gyártást 1959-ben Belorussziába, Zsodzinába helyezték át és ettől kezdve BELAZ márkanévvel illették. Motorjuk harckocsiból származott, 40-45 tonnás teherbírással rendelkeztek. Ezek még leginkább billenős teherautók voltak. MAZ-BELAZ 525 A kilencvenes évektől a Szovjetunió felbomlása után a gyárat és a termékpalettát folyamatosan korszerűsítették. Negyven év alatt egyre nagyobb dömperek készültek, mire megszületett a rekorder BELAZ 75710-es típusú óriás dömper 2013-ban, Fehéroroszország büszkesége. Fejlesztése mindössze két évet vett igénybe. Lenyűgöző méreteivel, teherbírásával bekerült a Guinness rekordok könyvébe. A külszíni bányászat termelékeny munkagépe. A mintegy 450 tonna (a tesztek során több mint 500 tonnával terhelték) teher mozgatásához két 16 hengeres, MTU Detroit Diesel, egyenként 2.300 lóerős m...
- Hirdetés -
