Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Autoszektor

Profi támogatással kel életre a legendás Peugeot 205 T16 - fotók

A B-csoport szabályai szerint mindössze 200 utcai változatot kellett gyártani ahhoz, hogy egy versenyautó homologizálható legyen. A Peugeot tehát fogta a hétköznapi 205-ös háromajtós változatát, majd a Heuliez műhelyében gyakorlatilag kettévágatta és újjáépíttette: a motor az első ülések mögé került, a hajtás mind a négy kerékhez eljutott, és a kis francia városi autóból született meg a 205 T16 – a kor egyik legkomolyabb műszaki csodája. A 1775 köbcentis, turbófeltöltős, 16 szelepes, középmotoros gép változata ugyan „csak” 200 lóerőt tudott, de egy közúti kisautótól akkor ez sem volt éppen kevés. A masina blokkja eredetileg a Peugeot akkoriban új, XU kódjelű dízelerőforrásának alapjaként szolgált (ez garantálta a gép tartósságát), de kapott egy külön a számára kifejlesztett 16 szelepes hengerfejet, és természetesen benzines volt. A karosszéria mögött rácsszerkezet húzódott, a futómű teljesen egyedi volt, és a hátsó géptető magában foglalta a teljes hátfalat. A váltó a konszerntárs C...

További hírek