Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Hatütemű Porsche-motor, álom vagy valóság?

Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához benyújtott 81 oldalas szabadalmi dokumentum szerint a Porsche által kifejlesztett ciklus nem négy, hanem „hat különálló ütemből áll, amelyek két háromütemes sorozatra oszthatók”. A hagyományos, négy ütemben - szívó-, sürítő, expanziós és kipufogó – működő motor százötven éve az autóipar sarokköve, s most a Porsche ezt a status quót bolygatja meg, négy ütemet megtoldva kettővel. Egy hagyományos négyütemű motorban a ciklus a szívóütemmel kezdődik, amikor levegő és üzemanyag keveréke kerül a hengerbe. A következő kompressziós, vagyis sűrítő szakaszban a dugattyú ezt a keveréket a henger tetejére lévő hengerfejbe nyomja, előkészítve a levegő-üzemanyag elegyet berobbantásra. Ezt követi a teljesítményütem, amelyben a berobbant keverék lefelé viszi a dugattyút, generálva a motor hajtóerejét. Végül a kipufogóütem eltávolítja az elégett gázokat a hengerből. A Porsche mérnökei ennek a ciklusnak a megváltoztatását javasolják egy második komp...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

10perc.hu