Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Túl sok autókereskedő Európában? Az ICDP szerint fordul a piac

Hálózatok, amelyek önmagukat csökkentik Az International Car Distribution Programme (ICDP) 2025-ös European Car Distribution Handbook (ECDH) kiadványa rávilágít: az európai autókereskedelmi térkép az elmúlt évszázad legnagyobb szerkezeti átalakulását éli. A kutatás szerint a fő márkakereskedői pontok száma 2025-re mintegy nyolc százalékkal csökkent, miközben a szervizhálózatok többsége stabilan megmaradt. A két funkció látványosan szétválik – ma már minden harmadik telephely csak szervizként működik, az értékesítési és szervizpontok aránya 0,69:1-re csökkent. A folyamat mögött a fogyasztói viselkedés, a digitalizáció és a költségcsökkentés egyszerre húzódik meg. Az ügyfelek egyre nagyobb része online tájékozódik és konfigurál, a vásárlás pedig egyre inkább a digitális térbe költözik. A gyártók (OEM-ek) közül többen az „ügynöki modell” (agency model) felé mozdulnak, ahol a márkakereskedő már nem saját áron adja el az autót, hanem a gyártó megbízásából, fix jutalékért értékesít. Az Au...

Femcafe.hu

Borsonline

atv.hu

naphire.hu

Médiapiac

vasarnap.hu

10perc.hu

HR Portál