Európa fékez, Írország kivár – miért nem lett kötelező a 30 kilométer per óra
Darragh O’Brien ír közlekedési miniszter október közepén jelentette be, hogy minden helyi önkormányzatnak felül kell vizsgálnia a városi és beépített területek sebességhatárait, és 2027. március 31-ig el kell indítania a 30 km/órás zónák kijelölését. A döntés az ország közlekedésbiztonsági stratégiájának második üteméhez kapcsolódik, amely 2030-ig a halálos és súlyos balesetek számának 50 százalékos csökkentését tűzte ki célul. A program része az úgynevezett Vision Zero, vagyis „Zéró halálos baleset” célkitűzésnek – ennek lényege, hogy hosszú távon senki ne veszítse életét közúti közlekedésben. „Az alacsonyabb sebességhatárok a városokban és a lakott területeken jelentősen növelik a biztonságot, különösen azok számára, akik gyalog, rollerrel vagy kerékpárral közlekednek” – hangsúlyozta O’Brien. A minisztérium szerint az alacsonyabb sebesség támogatja az úgynevezett „aktív közlekedést” (Active Travel), vagyis a gyaloglást és a kerékpározást ösztönző fejlesztéseket. Az infrastruktúra-...
- Hirdetés -
