Van egy terepjáró, aminek a Dakar-rali csak egy teszt, a vevőket pedig kisorsolják
Ha szóba kerül a Toyota részvétele a Dakar-ralin, automatikusan a T1 géposztályban induló, Hilux alapú versenyautóra gondolunk, amely 2019 és 2025 között négy alkalommal (háromszor a Gazoo Racing, egyszer az Overdrive színeiben) nyerte meg a kíméletlen terepralit. Van azonban egy másik kategória, a T2, amelyben (csaknem) szériakivitelű autók versenyeznek. Itt immár huszonöt éve áll rajthoz a Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) csapata, és a két tucat verseny felét meg is nyerte. A csapat szó szerint gyári üzemeltetésű: a Toyota-csoport egyik tagvállalata, a Toyota Auto Body támogatja a részvételüket, amely egyébként többek kötött a Land Cruisert is gyártja. Így már érhető, miért szorgalmazzák, hogy minden évben elinduljanak a Dakaron: a verseny a fejlesztési program szerves része, egy két héten át tartó, intenzív teszt, ahol szélsőséges megpróbáltatásoknak teszik ki a szériakivitelű Land Cruisereket – olyanoknak, amelyeket egyetlen próbapályán vagy laboratóriumban sem lehetne reprod...
- Hirdetés -