A címvédő Toyota fontos évfordulót ünnepel a 2025-ös WEC-szezonban
A Toyota számára a 2025-ös FIA Hosszútávú-világbajnokság (WEC) a szokásosnál is nagyobb jelentőséggel bír, hiszen a negyedik fordulóban – a Le Mans-i 24 óráson – a japán gyártó a legendás La Sarthe-i versenyen való debütálásának 40. évfordulóját fogja ünnepelni. A Toyota Racing Development a 80-as években több szezonban is épített C-csoportos versenyautókat, amelyekkel csak japán sorozatokban és a WEC japán futamain versenyeztek. 1985-ben a Dome-Toyota 84C az első győzelmét egy kisebb japán bajnokságban, Geoff Lees és Eje Elgh pilótákkal aratta. Ezután a japán gyártó gondolt egy nagyot, és a Dome, valamint a félgyári Tom’s csapat hivatalos motorszállítójaként elment az 1985-ös Le Mans-i 24 órásra az autó továbbfejlesztett verziójával, a 85C-vel. A C-csoportos prototípus a B-csoportos Toyota Celica Twin-Cam raliautó turbómotorját kapta meg, középre építve. A 2,1 literes, KKK turbóval lélegeztetett négyhengeres teljesítményét azonban 370-ről 560 lóerőre növelték meg többek között anna...
- Hirdetés -