A kvantumfizikus csodagépe
A legendás olasz tervezőház, az Italdesign immár a Volkswagen-csoport tulajdonában van, az idei CES rendezvényen mutatta be Quintessenza koncepciójának frissített változatát. A tanulmánymodell ötvözi a kupé elegáns karosszériáját egy pickup-szerű medencével a kivehető hátsó szélvédő alatt. A nagyközönség először tavaly áprilisban láthatta a Pekingi Autószalonon, a CES-en pedig az Italdesign is bemutatta az Elaphe cég által fejlesztett elektromost, vagyis a kerekekbe szerelt Sonic.1 villanymotoros változatot. Az ötlet nem új, hiszen 1900-ban Ferdinad Porsche tervei alapján a világ első elektromos négykerék-hajtású autójának mindegyik kerekébe épített villanymotort a Lohner Werke. A konstrukciót napjaink feltámasztó Elaphe rendszerét tesztelték már Audi R8-asban, BMW X modellben és teherautóban is. A cégalapító így fogalmazta meg filozófiáját: A kerékbe épített motorhoz nem kell sebességváltó, nincs erőátvitel, csak nyomaték! A szlovén Elaphe technológia Andrej Detela találmánya, a kv...
- Hirdetés -