Xcite, a rövid élet titka
A vállalkozás nem tudott megállni a saját lábán, a kudarcot a rossz árképzéssel és marketinggel magyarázzák, s részben azzal is, hogy az elmúlt hetekben drasztikus mértékben csökkent az új autók iránti kereslet Orosországban. A szaksajtóban az elmúlt hetekben többször felröppentek hírek arról, hogy a szentpétervári vállalkozás bajban van, mert a telepén közel 7-10 ezer eladatlan autó halmozódott fel. A legfrissebb hírek azonban már arról szólnak, hogy az üzemben leállt a gyártás, és már nem is várnak összeszerelendő részegységeket a kínai donorgyártól, a Cherytől. Merthogy az Xcite modelljei mindenestül Chery-alapokon nyugszanak, és abban a szentpétervári gyárban szerelik össze őket, amely korábban a Nissané volt, s amely az ukrajnai háború kitörése után távozott Oroszországból. A Nissan távozása után, 2023-ban a pétervári gyár először az AvtoVAZ-hoz került, majd az államé lett, bár elve az AvtoVAZ is közvetve állami kézben van. Az utóbbi időben kérdések merültek fel a vállalat tula...
- Hirdetés -