Itt az új kétségbeejtő trend a fiataloknál: végzetköltekezés
A nyugati világban egyre több Y és Z generációs fiatal - vagyis az 1980 és 2009 között születettek - értelmetlen luxusra, utazásokra és márkás ruhákra verik el minden pénzüket ahelyett, hogy gondoskodnának a jövőjükről. A trendnek neve is van a közösségi médiában: „doom spending”, magyarul végzetköltekezés. A Világgazdaság a Psychology Today cikkét idézi, amely szerint a fiatalok azért költekeznek ilyen esztelenül, hogy megnyugodjanak, mert pesszimisták a gazdasággal és a jövőjükkel kapcsolatban. Ez azért történik, mert a fiatalok krónikusan sok idő töltenek az online térben, és úgy érzékelik, hogy folyamatosan „rossz híreket” kapnak. “A jelenleg felnövő generáció az első, amelyik nagyon hosszú ideig szegényebb lesz, mint a szülei. Olyan érzésük van, hogy soha nem érhetik el majd azt, amit a szüleik” – magyarázta Ylva Baeckström, a King’s Business School pénzügyi tanszékének vezető előadója, aki szerint a végzetköltekezés a kontroll illúzióját kelti egy elszabadultnak tűnő világban....
- Hirdetés -