Tilos lesz hamburgert és csipszet reklámozni ebben az országban
Jövő év októberétől este 9 óra előtt tilos lesz egészségtelen ételeket reklámozni a televízióban az Egyesült Királyságban, a fizetett online reklámozásukat pedig teljesen betiltják – közölte a brit munkáspárti kormány. A terv nem új, már 2021-ben döntött róla az akkori konzervatív kabinet, a bevezetését azonban kétszer is elhalasztották. A nyáron megválasztott munkáspárti kormány azonban nem ad több haladékot - írja a Világgazdaság. “Ezek a korlátozások segítenek megvédeni a gyermekeket attól, hogy kevésbé egészséges ételek és italok reklámjaival találkozzanak, ami bizonyítottan befolyásolja táplálkozási preferenciáikat már fiatal koruktól kezdve” - közölte a brit egészségügyi miniszter. Angliában az általános iskolát elkezdők, tehát a 6-7 éves gyerekek 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ami nyolcadik osztály végére 33 százalékra nő. A reklámtiltást egyébként a felnőttek 80 százaléka támogatja. Egy egészségügyi nonprofit szervezet szerint a tilalmat az óriásplakátokra, a rádiórek...
- Hirdetés -