Jöhet a térd- és saroklégzsák
Bár már az autózás elterjedésének kezdetekor felmerült valamiféle ütközést tompító párna beépítése a járművekbe, a súlyos sérülések elkerülése végett, a légzsák széleskörű elterjedése csak az 1970-es években indult meg. A General Motors először állami megrendelésű Impalákba szerelte be először a légzsákot 1973-ban, mára már pedig kötelező minden új autóban. Az elölről, illetve oldalról nyíló légzsákok standardok, de ki hallott már térdlégzsákról? Bár ezzel az ötlettel a kétezres évek eleje óta próbálkoztak a gyártól, nagy előrelépés nem történt. A japán piacon árusított Toyota Caldinában volt először ez a légzsák, 2002-ben, az európai piacon pedig az Avensist lehetett így kapni, de az ötlet nem terjedt el. Ezen akar változtatni a ZF Lifetec, akik bár nem találták fel a spanyolviaszt az ötlettel, mindenképpen a legkorszerűbbre szeretnék fejleszteni ezeket a légzsákokat, hogy aztán standarddá váljanak minden autóban. A térd mellé a saroklégzsákot is kifejlesztették, ami viszont tényle...
- Hirdetés -