Hibrid hajtást kapott a Lexus kőkemény luxusterepjárója is
Közel három évtizede van a piacon a Lexus LX, és már a negyedik generációjánál tart, így igencsak ideje volt, hogy végre öntöltő hibrid hajtáslánccal is elérhető legyen, pláne, hogy az utóbbi időben ez volt az egyetlen típusa a Toyota luxusmárkájának, amelynek nem volt villanymotor egyik hajtásláncában sem. Az új LX 700h hibrid rendszere az LX 600-ból ismert 3,4 literes, ikerturbós V6-os motorra (V35A-FTS) épül. A belső égésű benzinmotor és a tízfokozatú automata sebességváltó közé egy kuplunggal ellátott villanymotor-generátor van beékelve. A hibrid hajtáslánc összesen 463 lóerőt és 790 Nm-t ad le, vagyis az új LX 700h 48 lóerővel és 141 Nm-rel erősebb a benzines LX 600-asnál. A csúcsverzió (közel-keleti specifikációban) 2780 kilót nyom, felszereltségtől függően másfél- két mázsával nehezebb egy LX 600-nál. Mindkét verzió több mint 3,6 tonnás utánfutót is képes elhúzni. Az LX 700h átlagfogyasztása (amerikai EPA szabvány) 11,76 liter, ami kb. 0,7 literrel kisebb, mint az LX 600 étvá...
- Hirdetés -