Rakéta autókkal játszották ki a békeszerződést
Több is volt belőlük, a gumikerekesek mellett a fejlesztések korai szakaszában kísérleteztek vaspapucsosokkal is, vagyis a biztosabb irányíthatóság miatt sínen tesztelték a rakéta hajtású autókat, melyek legismertebbje az Opelhez köthető. Nem a német márka találmánya, de az Opel vezetése már az 1920-as években felfigyelt Max Valier és Friedrich Sander rakétás kísérleteire, majd a mérnököket megbízták közúti és légi járművek hajtására alkalmas változat fejlesztésére. A biztonságos irányíthatóság miatt a járműkísérleteket a sínen futó RAK 1-essel kezdték, először pilóta nélkül, ezután jött még három (RAK 2–RAK 4) változat: a versenyautókból kialakított autókat már vezetőkkel tesztelték a berlini Avus versenypályán. A rakéta gyorsulása és sebessége igazolta a reményeket, ám a tesztek során világos lett, hogy a nehézkes és veszélyes irányíthatóság miatt közúti járművek hajtására nem alkalmas. A bolzanói születésű és írói vénákkal megáldott Max Valier imádta a csillagászatot, az első vil...
- Hirdetés -