Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Felértékelődik az eurázsiai középső közlekedési folyosó

A Kína és Európa közötti vasúti áruforgalomnak 2022. február 24-ig a 95 százaléka az északi közlekedési folyosón – vagyis Kazahsztánon, Oroszországon és Belaruszon keresztül – bonyolódott le. De az Oroszországra kivetett nyugati gazdasági és pénzügyi szankciók nyomán az orosz áruszállítási és logisztikai szektor egyre nehezebb helyzetbe kerül, így a nemzetközi fuvarozók olyan szállítási útvonalakat keresnek, amelyek elkerülik Oroszországot. Az egyik lehetséges alternatíva az úgynevezett középső közlekedési folyosó, vagyis a 2017-től működő Transzkaszpi Nemzetközi Közlekedési Útvonal (Trans-Caspian International Transport Route – TITR, amely azonban egyelőre a hatalmas infrastrukturális fejlesztések ellenére sem versenyképes az északi közlekedési folyosóhoz képest. Bár ez a közeljövőben változhat, mivel az EU alapvetően érdekelt a Kínát és Európát összekötő új szállítási útvonalak fejlesztésében. Médiapartnerünk, az Eurázsia Központ elemzése.

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

10perc.hu

Új Gyűrűk ura film készül