A PISA-felmérés sötét képet festett a magyar gyerekek szövegértési képességéről
Átfogó reformra szorul a magyar olvasástanítás rendszere – mutattak rá a szakemberek az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Olvasás- és szövegértés-tanulás konferenciáján. Az elmúlt években folyamatosan romlottak a magyar diákok szövegértési eredményei, ám a téma elismert kutatói egyetértettek abban: ezen javítani lehetne, ha az olvasás tanítása nemcsak a magyarórákon kapna szerepet. „Nagy hiba az olvasástanítást a negyedik osztály végén abbahagyni. A felső tagozatban is, majd egészen a középiskola végéig, vagyis 12 éven át kellene olvasást és szövegértést tanítani, méghozzá célzottan” – jelentette ki Prof. dr. Steklács János nyelvész, az MTA-PTE Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport vezetője az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán […] A A PISA-felmérés sötét képet festett a magyar gyerekek szövegértési képességéről nevű cikk a Körös Hírcentrumon jelent meg.
- Hirdetés -