Szennyezettebb a levegő az elektromos töltőknél, mint a hagyományos benzinkutaknál
A Kaliforniai Egyetem kutatói hatvan különböző DC gyorstöltő állomáson végeztek méréseket, és az adatokat összevetették városi, autópálya-menti és benzinkúti levegőminőségi értékekkel. PM2.5: a láthatatlan veszély A vizsgálat középpontjában a PM2.5 jelű szálló por állt – ezek az apró, 2,5 mikrométernél kisebb részecskék akár harmincszor kisebbek, mint egy emberi hajszál. Belélegezve mélyen a tüdőbe jutnak, és hosszú távon komoly egészségügyi kockázatot jelentenek, így gyulladást okozhatnak a tüdőben, növelik az asztma, bronchitis és tüdőgyulladás kockázatát. A kutatók megállapították, hogy: A városi háttérszennyezés: 7–8 µg/m³ Autópályák és forgalmas csomópontok: 10–11 µg/m³ Benzinkutak: 12 µg/m³ Elektromos gyorstöltők: átlagosan 15 µg/m³, csúcsidőben akár 200 µg/m³ is lehet! Mi okozza a szennyezést? A legmagasabb koncentrációt a DCFC (DC Fast Charging) töltőállomások elektromos szekrényeinél mérték. Ezek a berendezések a hálózati váltóáramot alakítják át egyenárammá, amelyeket az e...
- Hirdetés -