Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Méregdrága, egyedi autóval búcsúzik a W16-os motortól a Bugatti

A Bugatti két évtized után int búcsút a dr. Hanula Barna közreműködésével kifejlesztett, az először 2005-ben, a Veyronban megjelent W16-os motornak. Ez a különleges, négyturbós motorkonstrukció egy most bemutatott egyedi hiperautóval búcsúzik: a 99 darabban készült Mistral speedster alapjaira épülő, de a nyitott tető helyett fix üvegtetővel ellátott Brouillard – franciául „köd” – lesz az utolsó új, önálló Bugatti modell, amely a cég W16-os motorját használja. Persze 20 év alatt sokat fejlődött a motor, a teljesítménye például 1001-ről 1600 lóerőre emelkedett. Az összes jövőbeli Bugatti-modell már a Tourbillon alapjaira épül, ami azt jelenti, hogy egy 1800 lóerős plug-in hibrid hajtásláncot használnak majd, amely egy Cosworth által tervezett V16-os motor köré épül. Az új Brouillard 2027-ben kerül forgalomba, ez lesz az első a Bugatti új Solitaire karosszériaépítő részlegének „hiper-exkluzív” egyedi modelljei közül. Frank Heyl tervezési vezető szerint ezen a részlegen „teljesen egyedi...

Femcafe.hu

novekedes.hu

atv.hu

naphire.hu

Médiapiac

vasarnap.hu

10perc.hu

Gondola