Hatvanéves a KGST „munkahőse”, a jó öreg IFA
Az IFA W50L 60. évfordulója alkalmából háromnapos „ifás” ünnepet tartottak a németországi Germa városában, ahol összegyűltek a legendás teherautó büszke tulajdonosai és üzemeltető, felvonultatva tucatnyi, különféle karosszéria-kiegészítőkkel felszerelt IFA-t a jelenlévők nagy örömére és csodálatára. Az Industrieverbandes Fahrzeugbau (IFA) autógyártó szövetséghez tartozó ludwigsfeldi - korábban NDK-hoz tartozott - gyár 1965 nyarán kezdte meg az IFA W50L teherautó sorozatgyártását, amely az autós történelembe egyszerűen IFA-ként vonult be. Ez volt a keleti blokk, vagyis a KGST hivatalos középkategóriás teherautója. Miután az NDK-ra testálták a jármű gyártását, a Csepel gyár háttérbe szorult, veszített jelentőségéből. Az első jármű június 1-jén gördült le a gyártósorról, de a történelmi igazsághoz tartozik, hogy a prototípust már három évvel korábban, 1962 júliusában készítették el, egy másik járműipari üzemben, a werdau-i Ernst Grube gyárban. A teherautó akár öt tonnát is szállíthatot...
- Hirdetés -