Az Apple és Google böngészőmonopolja: miért veszítünk mi, felhasználók?
A mobilos böngészőpiacot jelenleg két óriás uralja: az Apple és a Google. A két cég dominanciája azonban nemcsak a versenytársakat érinti negatívan, hanem a végfelhasználókat is, akik így kevesebb lehetőséghez és innovációhoz jutnak, írta meg az ictglobal.hu. A brit Competition and Markets Authority (CMA) versenyhatóság vizsgálata során arra a következtetésre jutott, hogy mind az Apple, mind a Google korlátozza a mobilos böngészőpiacot, előnyben részesítve saját termékeiket. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a versenytársak, mint például a Mozilla vagy a Firefox, nehezen tudnak innovatív megoldásokat bevezetni, mivel a két óriás számos akadályt gördít az útjukba. Az Apple esetében a CMA kiemeli, hogy az iOS operációs rendszer fejlesztési korlátai miatt a versenytársak nem tudják teljes mértékben kihasználni a lehetőségeket. Például a Safari böngésző már négy éve képes teljes képernyős videólejátszásra, míg más böngészők csak jóval később kaptak lehetőséget erre a funkcióra. Emelle...
- Hirdetés -