Omoda 5 teszt: jó úton jár

Hogy néz ki? Pofás, meglepően divatos és elég feltűnő jelenség az Omoda 5 még ebben a jellegtelen fekete színben is. Áruházak parkolójában legalább annyian megbámulták, mint a nemrég nálam járt új BMW M5-öst. Nem gondoltam volna. Legtöbbjüket a kíváncsiság mozgatta, halvány lila gőzük sem volt, hogy ez micsoda. Többen meg is kérdezték, hogy mi a márka, mi a modell? Míg néhány évvel ezelőtt a kínai jelzővel megvető mosolyt csaltam volna az arcokra, most inkább a pozitív érdeklődés jeleit láttam rajtuk. Annyi mindenünk kínai, miért épp az autónk ne legyen az? Osztom ezt a véleményt, csakhogy én ki is próbáltam az Omoda 5-öt. És nem venném meg. A benzinest nem, de az elektromost, azt talán igen. A kínaiak abban sokkal jobbak. Az ázsiai, főként dél-koreai és japán dizájn minták alapján (de azért van benne egy adag Range Rover Evoque, persze) megrajzolt és felépített Omoda 5 hossza 4,4 méter. 1,8 méter széles és 1,6 méter magas, tengelytávja a kompakt szabadidő-autók átlagát képviseli: 2...