Gótikus kísértés és szerelmi dráma: A Bly-udvarház szelleme
Nem titok, hogy az évad sokat merített Henry James A csavar fordul egyet című regényéből, illetve úgy általában Henry James gótikus hangulatú műveiből, amellyel a történet izgalmassága garantált. Azonban, mint tudjuk, a tartalom nem mindig elegendő, és a forma sokban hozzáad egy alkotáshoz, ez a felelősség pedig most is a rendezőt terheli. Mike Flanagan, akinek még nem láttuk megvillanni igazán a kvalitásait, az előző évad sematikusságát túllépve egészen másra helyezi a hangsúlyt: a sorozat horrorvonala csak adalék a szerelmi dráma kibontakozásához. Már a Hill-ház is eljátszott ezzel a technikával, viszont ott még győzedelmeskedett az öncélú ijesztgetés, valamint az elejétől jelenlévő misztikum, ami ugyan jól működött, azonban az évad közepétől már-már kiszámíthatóan egyhangúvá lett. Ezzel szemben a Bly-udvarház erényeit egészen másban kell keresni, ugyanis az említett regény mint alap ad egy leírhatatlanul 18. századi, gótikus érzést, amelyet nehéz levakarni magunkról. Ennek az érz...
- Hirdetés -