Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Ilyen a magyar 1/1

Először csak kis szériás modellek, átépített konstrukciók kerültek ki a hazai műhelyekből, olyanok mint például a Rába Alpha, vagy Grant, a háborús készülődések inkább a teherautó gyártást gyorsították Győrben, ilyen korszakban született a legendás Botond. Rába Alpha Budapesten Uhry Imre készített egyedi karosszériás autókat, buszokat, jelentős mennyiségi változást jelentett az Ikarus forradalmi formatervű 200 modelljének és kapacitásának fejlesztése, de a nagy ugrásra a rendszerváltásig kellett várni. Az őjkori magyar járműiparral végül ezt is elértük, 1/1-es ország lettünk, minden magyarországi lakosra jut egy Made in Hungary gyártású autó. Nem indult könnyen, mert a multinacionális cégek először inkább csak beszállítóként számoltak Magyarországgal. Pontosabban már az 1960-ás években voltak betörési kísérletek. Az egykori Rába vezér, Horváth Ede így emlékezett meg a legkomolyabbról Dusza András A birodalom végnapjai című könyvében, melyben krónikaszerűen ír a győri járműgyártás tö...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

10perc.hu