Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

A rút kiskacsa mesébe illő története 2. rész

III. A CITROËN 2CV ELINDULT HÓDÍTÓ ÚTJÁRA Az életszínvonal romlására az autógyárak a mikro- és kisautókkal válaszoltak. Soha nem volt a kiskocsiknak ilyen látványos térnyerése, mint a háborút követő néhány évtizedben. Ugyanakkor az autógyárak jelentős tőkét halmoztak fel, mivel a hadiipart szolgálták. Az autógyárak a lebombázott üzemek felújítására és megváltozott igényekhez igazodva új típusok fejlesztésére koncentráltak. Hasonló kihívásokkal küzdött a Citroën autógyár is, annyi különbséggel, hogy birtokában volt a PTV projekt (2CV) végterméke, ami a kialakult gazdasági helyzetre tökéletesen választ adott. Az újratervezés három évig tartott. A végleges alakot Flaminio Bertoni olasz ipari formatervező alkotta meg, (1. és 2. ábra) aki 1934-ben a Citroën Traction Avantnál is jeleskedett. Az alumínium világpiaci árának robbanása miatt el kellett tekinteni alkalmazásától a felépítmény esetében. Egyedi, de praktikus megoldás volt az első ajtón a felesbe felbillenthető ablak. Az utastér p...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

Ungváry Zsolt: Üdvözlégy, Caesar!

10perc.hu