Halálos horror-saga az ajtónyitásról
Az egyszerű szerkezet meséje életveszélyes epizódokkal kezdődött, napjainkra pedig törvényalkotási saga lett belőle. Több márka a második ajtó kilincseinek elrejtésével próbálta sportos kupévá formálni autóját: az Alfa Romeo 147-es, a Seat Leon, a Renault Clio is ezzel a design trükkel tette lezser megjelenésűvé a négyajtós karosszériát, mely így jól né ki és kényelmesebb is. A látványért persze áldozni kellett, hiszen a függőleges elrendezésű kilincs nem éppen ergonomikus. És persze az autónál más szempontokkal is számolnia a kell tervezőknek. Egy közlekedési balesetnél mindig fontos a gyors segítségnyújtás, aminek feltétele a hatékony beavatkozás lehetősége, vagyis a sérültek gyors kimentése az összetört autóból. Az EU NCAP töréstesztjei jól illusztrálják, hogy balesetnél melyik modellben nagyobb a túlélési esély. A kevésbé deformálódott karosszéria mellett az is fontos, hogyan működnek az ajtónyitó szerkezetek, hiszen életek múlhatnak a kilincseken, melyek olykor még békeidőben s...
- Hirdetés -