200 milliót költeni egy roncs Ikarusra?
Egyre több öreg és kiszuperált buszt újítanak fel lelkes gyűjtők, múzeumok, közlekedési vállalatok itthon és Európában. Most éppen egy forradalmi konstrukció kerül sorra, igaz, pedig egyre nehezebb megfelelő alanyt, alkatrészt találni. Most egy cseh cég támaszt fel egy magyar 620-ast. Fénykorában az Ikarus a világ legnagyobb buszgyártója volt, legtermékenyebb korszakában, 1974 és 1989 között évente 10-13 ezer busz készült Mátyásföldön és Székesfehérváron. És nem csak a kelet-európai országokban volt ismert, hiszen a közel negyedmillió magyar buszból jutott Afrikába, Ázsiába az USA-ba és Kubába is. Ma is vannak olyan országok, ahol még szolgálnak 200-asok, igaz, többségüket már újabbra cserélték, de néhányat megőriztek az utókornak. A Magyar Közlekedési és Műszaki Múzeumban is látható néhány gyönyörűen újjáépített darab, az 55-so faros után idén már a nagyközönség is láthatta a megújult 30-ast, igaz, ez még tetőablakozásra vár. A múzeum által restauráltatott került IK 66-os eredetile...
- Hirdetés -