Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése
A tanulmány ugyanakkor rámutat az érdekes regionális különbségekre is, amelyek az eltérő fogyasztói prioritásokra, infrastrukturális és jövedelmi viszonyokra, preferált technológiákra és a politikai változásokra vezethető vissza. A legnagyobb, 57%-os részarányt az újautóeladásokban Kínában lehetett megfigyelni az év első három hónapjában az elektromos autók tekintetében, ezt követik a dinamikusan bővülő európai BEV eladások (22%), valamint az egyesült államokbéli tisztán elektromos értékesítések (12%), de még mindig vannak olyan országok, ahol ez az arány 2% alatt maradt. A regionális különbségek a JATO szerint elsősorban az árazási és akkumulátor-stratégiákból adódnak: Kína az alacsony költségű LFP-akkumulátorokat használja, míg az Egyesült Államok és Európa a hatótávolságra és a töltési teljesítményre koncentrál. Izgalmas megfigyelni, hogy a világ elsőszámú autógyártója, a Toyota, a Lexus (valamint az Európában nem forgalmazott Daihatsu és Hino) márkákat is jegyző Toyota Csoport e...
- Hirdetés -