Súlyos közlekedésbiztonsági veszélyre figyelmeztet a VCÖ, az EU-nak lépni kellene
A VCÖ cikke. Képernyőfotó A VCÖ (Osztrák Mobilitási Klub) mobilitási szervezet rámutat, hogy az új autók orrának átlagos magassága Ausztriában is jelentősen megnőtt, a 2014-es körülbelül 78 centiméterről a tavalyi évre közel 83 centiméterre. Az EU egészében az új autók orrának magassága is évről évre növekszik, amint azt a Transport & Environment új tanulmánya is mutatja. A VCÖ a Transport & Environmenttel együtt úgy véli, hogy az EU Bizottságát fel kell hívni a motorháztetők magasságának korlátozására. „Az új autók nemcsak szélesebbek és nehezebbek lettek az elmúlt években, hanem az orruk magassága is megnőtt. Ez a tendencia, amely az USA-ban kezdődött, negatív hatással van a közúti biztonságra” – mondja Katharina Jaschinsky, a VCÖ szakértője, a Transport & Environment (T & E), a VCÖ nemzetközi ernyőszervezetének új tanulmányára hivatkozva.
- Hirdetés -