Jövőt ígértek, de csak múltja van a Pannóniának
Az Autó-Motor című lap 1954. szeptember 1-ei tudósítása szerint „az első Pannóniákat ezüstre fényezett német Hella első fényszóróval szerelték, hátsó sárvédőbe süllyesztett, keskeny dupla nyereggel - díszcsík nélkül - , kapaszkodóval, matt első fék fedéllel és szárnyas Pannónia matricával a tankon és a sárvédőn. A cikk felhívja az olvasók figyelmét a lengéscsillapítás nélküli, de olajkenésű első teleszkópvillára, amelynek rugóútja 140 mm, a hidraulikus lengéscsillapítóval kombinált hátsó rugóstagra, amely 75 mm rugóutat enged, és a körhagyótárcsás láncfeszítőre.” A tudósításból kiderül, hogy az előd Csepel 250 motorjának főtengelyén változtattak és más lett a sebességváltó fokozateloszlása is. Akkoriban éppen Rákosi Mátyás nevét viselő csepeli motorkerékpárgyárban készült Pannónia márkanév - Ocskay Zoltán kutatásai szerint - Molnár Lászlótól, a Csepel művek egyik technikusától származik. Ma már az is közismert, a Pannónia TL típusneve a Teleszkóp és Lengővilla szavak kezdőbetűjéből ...
- Hirdetés -