Jön a nagy fordulat: tachográfot kapnak a kisteherautók 2026-tól
Az Európai Unió Mobilitási Csomagja új időszámítást hoz a könnyű haszonjárműves szektorban. A változás célja egyértelmű: véget vetni annak a gyakorlatnak, hogy a 3,5 tonna alatti járművek – a kevésbé szigorú szabályok miatt – lényegében ugyanazokat a nemzetközi fuvarokat teljesítsék, mint a kamionok, miközben a sofőröket nem kötötték a vezetési- és pihenőidő előírásai, és a járműveket nem fedte le tachográfos ellenőrzés. A könnyű haszonjárművek piaca az utóbbi években jelentősen bővült, és egyre több vállalkozás fordult a furgonos fuvarozás felé, épp a lazább szabályozás és az alacsonyabb költségek miatt. A 2026-os szigorítás ezért egy tudatos uniós beavatkozás eredménye, amellyel a jogalkotók egységes, átlátható keretet akarnak teremteni. A tachográfos ellenőrzések szigorodása nem előzmény nélküli. Az Autószektor több esetben is beszámolt arról, milyen gyakran találkoznak a hatóságok manipulációval vagy túlvezetéssel a hazai utakon. Amikor a NAV két sofőrnél a tachográf manipulálás...
- Hirdetés -
