Az adatvédelmi szakértő az Ügyfélkapu-t ajánlja azoknak, akik még nem választottak
Régen látott zűrzavart okozott az Ügyfélkapu január 16.-ával hatályos megszüntetése. Az állampolgároknak át kellett jelentkezniük az Ügyfélkapu-ra, vagy ha azt választották, be kellett lépniük a Digitális Állampolgárság Programba (DÁP). Sokan képtelenek voltak megbirkózni a feladattal, aminek az oka nem feltétlenül az emberekben keresendő – nem véletlen, hogy az állam be is ismerte ezt, s menetközben változtatott. Pontosabban egy újabb és egyszerűbb azonosítási módot is bevezetett az Ügyfélkapu esetében. Ezzel együtt is sokan maradtak hozzáférés nélkül. Ők még nem is tudják, hogy az Ügyfélkapu-t vagy a DÁP-ot válasszák. Az adatvédelmi szakértő az előbbit javasolja, mondván: adatvédelmi szempontból egyelőre még kiforratlan a DÁP, amelyben az állampolgárról rendelkezésre álló minden adat, információ összekapcsolódhat. Az pedig nem igaz, hogy egy év múlva, 2025 végén megszűnik az Ügyfélkapu – mondta.
- Hirdetés -