Toples Ikarusok és pótkocsis kis tesóik
A magyar buszok több generációjából készült nyitott városnéző változat, az első és sokáig egyetlen darab a Steyr alvázra épített MÁVAG volt 1932-ben. A legszebb és legeredetibb modellt a legsikeresebb magyar buszt, a 200-as típust is megrajzoló Finta László volt. Első panoráma munkája a Warsawa motoros Nysa mikrobusz alvázra épült és két pótkocsit vontatva 56 utast szállított városnézésre. Mikrovonat a budapesti Városligetben Forrás: Chuckyeager tumblr/Fortepan Összesen tizenkét üvegszál erősítésű, polietilén karosszériás szerelvény készült 1962-63-ban. A minibusz-vonatok az ország jelentősebb idegenforgalmi városaiban és a Balaton környékén szolgáltak, de futottak a városligeti expókon is. Finta László formatervező fantáziája még szabadabban száguldhatott következő művénél, mert a korábbi panorámás megoldásokkal ellentétben nem egy meglévő busz tetejét kellett levágnia, hanem rajzai alapján teljesen eredeti felépítményt valósult meg. Az Ikarus 311-es fenékvázra a MÁVAUT Főműhelyébe...
- Hirdetés -