Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

A rút kiskacsa mesébe illő története IV. rész

Szerző: Bánffi Tibor V. CITROËN DYANE 1967-ben visszatértek az eredeti vonalvezetéshez. Az esztétikai módosítások egy korszerű, harmonikus formát eredményeztek. A külső fényszórókat az első sárvédőbe helyezték. A futóművet megerősítve a közel fél tonnás terhelést engedélyeztek. 425 köbcentis, 21 lóerős, léghűtéses boxermotorral mutatkozott be. 1968-tól a nagyobb, 32 lóerős, később 35 lóerős, 602 köbcentis motorral és tácsafékkel javult a menetdinamika. Végsebessége meghaladta a 120 km/órát. Létezett automata kuplungos változata is. Sikerét bizonyítja, hogy 16 év alatt 1.443.583 db készült. A szlovéniai (Jugoszlávia) gyártásnak köszönhetően néhány példány eljutott a legvidámabb barakkba is. A típust a 2CV-vel párhuzamosan gyártották. A gyártási csúcsot a 70-es, 80-as évek fordulóján érték el éves, mintegy 50 ezer kocsi termelésével. Ez idő alatt a 2CV-k iránti érdeklődés fokozatosan mérséklődött. A kínálatból nem maradhatott ki a Citroën Acadiane, a puttonyos változat (250 ezer készü...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

10perc.hu

Megjelent Dua Lipa új lemeze