Könyv és internet a XXI. század harmadik évtizedében – Empíria és kontextus
Régóta nem jelent meg átfogó és igényes összefoglalás a hazai olvasáskultúráról, most azonban örömmel tarthatjuk a kezünkben Tóth Máté A könyvtárak társadalmi szerepei empirikus kutatási adatok tükrében (Szentendre, Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár, 2022) című könyvét. Szakmunka, de jóval több és gazdagabb kitekintésű, mint amennyit a cím ígér: széles körű áttekintés a mai magyar művelődés egyik legizgalmasabb, sokat vitatott ügyéről, az olvasás, a könyv, a sajtó, az elektronikus médiumok, a mobiltelefonok, az internet világáról és szerepéről. Olyan területről, amely ezer szállal kapcsolódik az oktatás, a nyilvánosság, az általános műveltség kérdéseihez. Köztük van például a funkcionális analfabétizmus, az iskolai kötelező olvasmányok, a médiakínálat és a digitális írástudás/írástudatlanság. A háttérben pedig ott folyik a nemzeti kulturális örökség és a hagyományvesztés, az értékrendek, szokások átalakulása és a „romlás”, a leépülés, a kommercializálódás megannyi tünete, bajvívása, ...
- Hirdetés -