C5 X, a francia életpályamodell
A trend ismert: minden gyártó úszik az SUV árral. Vagy mégsem? Az immár majd hetven éves és ma is avantgárdnak számító francia márka mindig megpróbál valami egyénit kitalálni. A Citroën 1955-ben mutatta be a Cápát, mely nem csak formájában, de műszaki megoldásaiban is zseniális volt. Áramvonalas karosszéria, egyküllős kormánykerék, félautomata váltó és olyan rugózás, amelynek felhasználási jogáért a Rolls-Royce elsőként fizetett. Elől a legendás Citroen DS és egyik utódja A parkoláskor 9 cm-es hasmagasságot terepezéskor gombnyomásra 28 centiméterre lehetett növelni. Ez nagy segítség volt járdára mászáskor és defektes kerék cseréjénél, különösen a teljesen burkolt hátsók esetében. Aztán 1961-ben a Citroën bevezette a kanyarfényszórót, amivel megint úttörő volt a márka, melynek napjainkban sem kell szégyenkeznie, pláne legújabb csúcskategóriás modelljével, mellyel öt éves szünet után tért vissza a D-szegmensbe. A francia márka ügyfélprofiljából mixelték Abban biztosak voltak a franciá...
- Hirdetés -