Sarokba szoríthatja a szoftveres termékeket gyártó gépjárműipari beszállítókat az EU kiberreziliencáról szóló rendelete
Még mindig nem lélegezhetnek fel a magyarországi autóipari beszállítók, hiszen továbbra sem világos, hogy az EU új kiberrezilienciáról szóló rendelete az egyes kategóriákban kötelezi-e őket kettős megfelelésre: az autógyártók (OEM) által megkövetelt kiberbiztonsági szabályokon túlmenően az OEM-ektől eltérően meg kell e felelniük a rendelet előírásainak is, így az OEM-ekhez mérten jóval nagyobb terhet magukra vállalni. A legtöbb, amit jelenleg megtehetnek, hogy vállalatra szabottan igyekeznek egyedileg megállapítani a vonatkozó felelősséget – derült ki a thyssenkrupp budapesti E/E (elektromos és elektronikus) kompetenciaközpontja és az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) „Kiberbiztonság mindenütt” kutatási együttműködését ismertető workshopján, amely elsősorban a szabályozók oldaláról közelített a kiberbiztonság autóipari vonatkozásaihoz. Ezeknek a kérdéseknek, problémáknak a vizsgálata egy szemüvegen keresztül nem lehetséges: a különböző régiók intenzív jogszabály és szabványosítás...
- Hirdetés -