A magyarok nyitottak az elektromos autókra – de a többség még kivár
Bár az elektromos autók részaránya Európa-szerte növekszik, a piacokat még mindig a benzin és dízel meghajtású járművek dominanciája jellemzi. Az ACEA legfrissebb adatai[1] szerint az idei év első felében az EU-ban az új autók 15,6%-a teljesen elektromos volt, miközben a benzines modellek részesedése 28,4%, a dízeleké 9,4%. Ugyanez a részarány a hibridek tekintetében 34,8%, a plug-in hibrideké pedig 8,4%. Magyarországon az idei magánvásárlók döntések eltérnek az EU-s átlagtól: itthon a hibridek voltak a legkapósabbak (51,3%), míg az eladások másik felét a benzines (24,2%), dízel (12%), tisztán elektromos (7,9%), valamint plug-in hibridek (4,3%) tették ki. A MOL – amely régiós szinten a hagyományos üzemanyagok piacának meghatározó szereplője – az elmúlt években tudatosan kezdte bővíteni szolgáltatásait az alternatív hajtású járművek felé. A vállalat célja, hogy lépésről lépésre alkalmazkodjon a változó igényekhez, és a fosszilis alapú üzemanyagok mellett a villamos energia és más zöl...
- Hirdetés -