Meta-Facebook: leállnak a politikai hirdetések az EU-ban, nem vállalják az uniós megfelelést
A Meta bejelentette, hogy 2025 októberétől nem engedélyez politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban. A döntéssel a vállalat gyakorlatilag elkerüli az új, politikai hirdetésekre vonatkozó uniós átláthatósági szabályokat. Az uniós rendelet célja, hogy csökkentse a választásokba történő külföldi beavatkozások és a politikai dezinformáció kockázatát. A jogszabály októberben lép életbe, és előírja, hogy az online platformok világosan tüntessék fel, ki finanszírozta az adott hirdetést, valamint azt is, hogy személyes adatok alapján célozták-e a felhasználókat. A Meta közölte: nem kívánja teljesíteni ezeket a követelményeket, inkább teljes mértékben leállítja a politikai jellegű hirdetések megjelenítését. A korlátozás nemcsak az uniós országokra, hanem más európai területekre, például az Egyesült Királyságra is kiterjed. A vállalat azzal indokolta lépését, hogy a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendelet (TTPA) „vállalhatatlan mértékű komplexitás...
- Hirdetés -