Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

A Magyar Autóklub története 5. rész – A Magyar Autóklub a Szocializmus Évtizedeiben (1953-1989)

Az újrakezdés évei A cikksorozat előző részében 1950-ig jutottunk, amikor rendeleti úton szinte teljesen betiltották a magántulajdonú autóhasználatot. Tulajdonképpen az enyhülés első jelének is tekinthető, hogy 1953. január 1-gyel a korábbi Köztársasági Magyar Automobil Club ”Magyar Népköztársaság Automobil Klubja” név alatt folytatta működését. Budapesten a VI. kerület Lenin krt 67 alatt kaptak egy irodát, ahol összesen hárman dolgoztak. A vezető – hivatalosan főtitkár - Matykó Vilmos (1916-1980) lett, aki korábban a motorsport irányítása körül tevékenykedett. Matykó 1956-ban így fogalmazta meg a klub céljait: „Eddig a gyakorlatban nem volt egy olyan szerv, amely a személygépkocsitulajdonosok érdekeit képviselte volna. Azok, akik személygépkocsi tartására engedélyt kaptak, elvitték a roncsot, s folyt a javítás kapuk, fészerek alatt, szervezetlenül. Ha pedig a kocsi elromlott, vagy találtak vállalkozóra, aki megjavítja, vagy nem. A klub kezdeményezésére alakult még nemrégiben a Buda...

Femcafe.hu

novekedes.hu

A hallgatag APEC

atv.hu

naphire.hu

Médiapiac

vasarnap.hu

10perc.hu

Gondola

Rezesek hangversenyei