Már 160-nal száguldhatnak a pécsi vonatok a fővárosba!
A pálya sebességnövelése egy új, korszerű közlekedésirányítási rendszer kiépítésének köszönhető. "A szakaszra engedélyezett sebesség emelése közlekedéstörténeti pillanat, mivel ilyen fejlesztés évtizedek óta nem történt a magyar vasúthálózaton – az 1-es vonal Tata–Hegyeshalom szakaszán 1997 júniusa óta lehet százhatvannal közlekedni –, de azon dolgoznak, hogy hamarosan újabbak követhessék. A jövőben más vonalakon, például Budapest és Székesfehérvár között (30a), valamint a jelenleg felújítás alatt álló Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi, Budapest és Kelebia közötti szakaszán (150-es vonal) is be fogják vezetni a százhatvanas tempót" - mondta Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója. Ez nagy dolog, de nézzük a tényeket. A vonatösszeállítás.hu honlapon szereplő adatok szerint a pécsi InterCity-vagonok többsége nem alkalmas ekkora sebességre, sőt a szerelvényeket vontató mozdonyok közül a V43-as villanymozdonyok is maximum 120 km/h-s sebességre képesek, ezért az utazási idő csa...
- Hirdetés -