Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

110 éve helyezték üzembe az első elektromos közlekedési jelzőlámpát

John Peake Knight angol mérnök (1828-1886), aki a brit Délkeleti Vasúttársaság jelzőrendszerein dolgozott, 1865-ben felkereste a londoni régió rendőri parancsnokságát azzal az ötlettel, hogy a főváros nagyobb útkereszteződéseiben is alkalmazzanak a vasútihoz hasonló jelzőrendszert. Bár ekkor még csak lovaskocsik közlekedtek, de Londonban már olyan sok, hogy a gyalogosok egyre nagyobb veszélynek voltak kitéve, a halálos balesetek száma elérte az évi ezret. Knight javaslatára nappal szemafor, vagyis karos vasúti jelzőkészülék, sötétedés után pedig vörös és zöld fényű gázlámpa kézi átállításával irányították a forgalmat a kirendelt rendőrök. Az első és egyetlen ilyen jelzőrendszert 1868. december 9-én adták át Londonban, a Westminster-palota előtti Great George Street, Bridge Street és Parliament Street kereszteződésben. A projekt sikeresnek indult, mégis csak egy hónapot ért meg, ugyanis januárban a lámpa szivárgó gázvezetéke berobbant, amitől a berendezést kezelő rendőr maradandó égé...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

Összeomlott az Intel

vasarnap.hu

10perc.hu