Rohamosan terjeszkedik a magyar élelmiszer-startup vidéken: az egész országot meghódíthatja
Az élelmiszer-pazarlás egy globális probléma, amely nemcsak a környezetre, hanem a gazdaságra és a társadalomra is negatív hatással van. A világon évente több mint egymilliárd tonna étel kerül a szemétbe, miközben sokan éheznek vagy alultápláltak. Magyarországon is komoly kihívást jelent az élelmiszer-pazarlás, hiszen évente mintegy 1,8 millió tonna étel végzi a kukában. A pazarlás legnagyobb része a háztartásokban és a vendéglátóiparban történik, ezért fontos, hogy mind a fogyasztók, mind az éttermek és boltok lépéseket tegyenek az élelmiszer-hulladék csökkentésére. 2020-ban négy egyetemista létrehozta a Munch-ot, egy olyan magyar startupot, amely innovatív megoldást kínál az ételmentésre. A Munch egy online platform, amelyen keresztül a vendéglátóhelyek és boltok eladhatják az aznap megmaradt ételeiket kedvezményes áron, így csökkentve a veszteségüket és bevonzva az új vásárlókat. A fogyasztók pedig kedvezményes áron juthatnak hozzá friss és minőségi ételekhez, miközben jót teszne...
- Hirdetés -