Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

A kicsi, a nagy és a leghosszabb dupla csuklós

Vannak, akik miniben is mernek nagyot álmodni, legyen az akár nyújtott limuzin, maxi kamion, vagy többszörösen csuklós busz. Utóbbi műfajban magyar gyártók több kategóriában is letették névjegyüket. Persze volt bőven gyakorlatuk, hiszen a kalauzhiány az 1950-es években annyira kritikussá vált, hogy a nagy befogadóképességű pótkocsis buszok nem jelentettek megoldást a városi tömegközlekedésben. A Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) 1960. tavaszán elkészítette saját csuklós buszát, mely egy Ikarus 60-asból és egy kiselejtezett TR5-öből állt össze. A 15 méter hosszú, három ajtós, 200 utast szállításár alkalmas szerelvényt Csepel D 614-es dízelmotor hajtotta. 1967-ig 319 csuklós buszt és 54 csuklós trolit raktak össze a FAÜ telephelyén, ahol Ikarus 620-asokból készült további két próbacsuklós, az egyik négytengelyes változatban. A csuklósokból Budapest mellett jutott a szegedi Autóbusz-közlekedési Vállalatnak (AKÖV) és a Pécsi Közlekedési Vállalatnak is. A Budapesti Nemzetközi Vásáron 1961-ben ...

Femcafe.hu

Borsonline

atv.hu

naphire.hu

Médiapiac

vasarnap.hu

10perc.hu

Gondola

Megvan a gyilkos