Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

A rég elfeledett magyar moped, a Berva is kint van az AMTS-en

Az 1950-es évek második felében már többen felvetetették azt, hogy miszerint szükség volna magyar gyártású kismotorokra. Ennek egyik feltétele az volt, hogy a mopedet olcsón elő lehessen állítani, így könnyen növeli lehetett volna az eladási számot. Nem utolsó szempont volt az sem, hogy szükség lett volna országos szervizhálózat kiépítésére. 1956-ban erről Horniák Gábor, a Kohó- és Gépipari Minisztérium Igazgatóságának vezetősége nyilatkozott. Ugyanebben az évben a Csepeli Kerékpárgyárból küldött delegáció indult útnak az NDK-ba, ahol azt tapasztalták, hogy a Simson Suhl megszűnt, és a kelet-németek egyaránt mopedgyártással kezdtek foglalatoskodni. Ez további ösztönzést jelentett az otthoniaknak. Az ez évi döntés megszületése alapján, a Székesfehérváron akkor üzemelő Vadásztölténygyár készítette el a motor alkatrészeit, az összeszerelést pedig Egerben végezték. Az előállítási folyamatok viszontagságosak voltak, és nem egy akadályon kellett átesniük, hogy végül megvalósulhasson a nag...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

Megmenteni bárkit

SKA koncert a Katakombában

10perc.hu