Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Hol tart ma a dízel? – BMW X1 xDrive23d teszt

Idejét sem tudom már, hogy mikor volt nálam utoljára dízel tesztautó, mikor fogtam meg utoljára a fekete töltőpisztolyt. Úgyhogy amikor megtudtam, hogy a harmadik generációs BMW X1-et xDrive23d hajtáslánccal kapom meg, nagy érdeklődéssel vártam, hogy mit tud mesélni 2023-ban egy modern dízel. Márpedig a mild hybriddel megtámogatott, 2,0 literes, 211 lóerős rendszerteljesítményű dízel tud mindent, amitől modernnek mondható ma egy hajtás. Lekapcsol, összezár, kigurul, döbbenetesen rezzenéstelen és hangtalan. Egy négyhengeres, 197 lovas dízel motort, valamint egy mindössze 19 lóerős villanymotort kombinál az új BMW X1 48-voltos enyhe hibrid rendszere. Utóbbi 20 Ah-s akkumulátorát a csomagtartó alatt helyezték el, amitől ugyan 40 literrel kisebb a hátsó raktér, de azért az 500 liter még így is remek érték a prémium versenytársakhoz viszonyítva. Már az első méterek után érezni, hogy ez bizony nem egy hagyományos dízel: először is nyoma sincs rezgésnek, másrészt szinte hangtalanul suhan. ...

10perc.hu

vasarnap.hu

Növekedés.hu