Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője szerint a videojáték-ipar mára rossz irányt vett. Úgy látja, a fejlesztések középpontjába nem a játékélmény, hanem a monetizáció, az elköteleződési mutatók és a piaci számítások kerültek. Szerinte a megoldás a rövidebb, kisebb költségvetésű, de kreatív és valóban élvezetes játékok visszatérése lehet. A videojáték-ipar jelenlegi pályája Shawn Layden számára egyre nehezebben érthető. A PlayStation egykori vezetője szerint bár az elmúlt évek ideológiai vitái jórészt lecsengtek, a fejlesztők fókusza szinte kizárólag a profitmaximalizálásra helyeződött át. Úgy véli, a bevételek hajszolása közben a játékok elveszítették azt az alapvető tulajdonságukat, ami miatt egyáltalán létrejöttek: a szórakozást. Layden szerint ma már gyakran tapasztalja, hogy amikor új játékötleteket mutatnak be neki, a prezentáció nem az élménnyel kezdődik. Elmondása alapján sok pitch első percei a… Olvasd tovább... A játékokból üzleti modell lett – a volt PlayStation-ve...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → theGeek