A német autóipar válsága egyre mélyül, és most már a beszállítókat is komoly fenyegetés éri, ami több tízezer munkahelyet veszélyeztet. A helyzet annyira súlyos, hogy a vállalatok egyre több beruházást halasztanak el vagy helyeznek át más országokba, miközben figyelemmel kísérik, hogy a kínai BYD Magyarországot választotta európai központjaként, számolt be cikkében az economx.hu. A német autóipar – amely évtizedekig az ország gazdaságának egyik fő pillére volt – már régóta küzd a meredeken csökkenő nyereséggel, a zuhanó értékesítési adatokkal és a foglalkoztatás visszaesésével. Az iparág képviselői szerint azonban most új, aggasztó fordulat következett be: nemcsak a nagy márkák (mint a VW, BMW vagy Mercedes) küszködnek, hanem a gyártók problémái átterjedtek a beszállítói szektorra is, ami földrengést okozhat a munkaerőpiacon. A Német Autóipari Szövetség (VDA) szerint a beszállítók több mint háromnegyede kénytelen korábbi beruházási terveit módosítani. A szövetség elnöke, Hildegard M...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Egri Ügyek