Nem a duda az, de az autók most új módon akarnak „hangot adni”.

Az elektromos járművek egyik legnagyobb előnye kétségkívül a csendes működésük. A belső égésű motor hiánya rendkívül diszkrétté teszi őket, hozzájárulva a kevésbé zajos és nyugodtabb városi környezethez. Ugyanakkor éppen ez a tulajdonságuk kockázati tényezővé válhat: egy szinte észrevehetetlen autó észrevétlenül közelítheti meg a gyalogosokat és kerékpárosokat, növelve ezzel a balesetek valószínűségét. Ezért a gyártók kötelesek elektromos modelljeiket alacsony sebességnél aktív hangrendszerrel felszerelni, amelynek kizárólagos célja a jármű jelenlétének jelzése. A szabályozás meghatározza a hangintenzitás minimális szintjét, de teljes szabadságot hagy a hangszín és a hang típusának megválasztásában. Ebbe a kreatív térbe helyezkedik bele a japán kutató, Mei Suzuki, aki egy innovatív projektben dolgozik annak meghatározásán, hogy melyik hang a leghatékonyabb a biztonság garantálásához anélkül, hogy feladnák az elektromos járművek csendes identitását. Mei Suzuki és kutatócsoportja úgy ...

Nem a duda az, de az autók most új módon akarnak „hangot adni”.

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!