Honda City Plusz Monocompo

Szerző: Bánffi Tibor A törpeautók kényszerű divatját az 50-es 60-as évek alacsony életszínvonala generálta. Ennek japán vetülete az alig 3 méteres Honda N360-as típus volt (utalva a 354 cm3-es motorra). Később 600-as motorral látták el, amivel harapós kisördöggé vált. A 45 LE-s 9 ezerrel pörgő motorja fél tonnát mozgatott 130-as végsebességgel. Ha a gázra tapostak 6-9 liter benzint is befalt a különben takarékos jószág. A 70-es években megjelent kényelmes Honda Civic már egy magasabb kategóriát képviselt 50 centiméterrel megtoldva. A legpörgősebb 1300-as motorral 75 lóerőt produkált, kb. 155 km/órás végsebességgel. Honda Civic volt az első családi autó, amely sportos menetdinamikával rendelkezett. Ezen tulajdonság jellemezte a Hondák későbbi változatait is. A Honda lázadó, fiatal tervezői kirukkoltak a Honda City típussal. A Civic töretlen sikere miatt (már az első generációból is közel egy millió készült) a menedzsment sokáig ellenállt a csapat bátor kezdeményezésének. Külsőleg sze...

Honda City Plusz Monocompo

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!